Καλώς ή κακώς οι Online Travel Agents αποτελούν απαραίτητο συνεργάτη για την συντριπτική πλειονότητα των ξενοδοχείων. Οι πελάτες προτιμούν να κάνουν κρατήσεις από συγκεκριμένα websites, τα οποία δίνουν μέσω φίλτρων και χαρτών ακριβώς το προϊόν που τους ταιριάζει, και με εγγύηση καλύτερης τιμής. Στην καλύτερη τιμή μπορεί να προστεθεί και κάποια «έκπτωση μελών», δηλαδή ακόμα χαμηλότερες τιμές που ουσιαστικά αποτελούν τα loyalty programs των OTAs. Με αυτόν τον τρόπο το ξενοδοχείο «χρηματοδοτεί» την συνήθεια των επισκεπτών να ΜΗΝ κάνουν απευθείας κράτηση. Επομένως για όσα ξενοδοχεία λειτουργούν με στρατηγική πωλήσεων και όχι με τακτική «βλέποντας και κάνοντας», πρέπει να τεθεί ένα μεγάλο ερώτημα: θέλουν να χτίσουν με πλάνο ενεργειών την δική τους πελατεία αντί να χτίζουν με δικές τους εκπτώσεις την πελατεία των ΟΤΑs;